Saturday, November 22, 2008

UMAT

Hari ini kita duduk d kerusi depan laptop menaip panjang2…

Di luar sana bnyak umat yang menderita,bukan menderita kerana tiada makanan,bukan menderita kerana perang tetapi menderita kerana agama blum datang dalam diri mereka(saya pun masuk gak)…

Apa yang kita buat???...apabila org bangun luangkan masa jumpa manusia dari rumah ke rumah maka bynklah mulut2 yang tidak senang hati.Kenapa mereka ne tidak senang hati org mengajak saudara pegi ke masjid???mereka bukan org kafir tetapi melarang org mengajak kepada islam.Kenapa???

Sesetengah org pulak asyik mencari kelemahan kumpulan ini…mereka mengatakan mcm2…kumpulan ne sesat lah,bid’ah lah,pakai hadis palsu lah…inilah yang selalu org perkatakan…

Adakah org yang datang rumah ke rumah ne salah???mereka datang bagi salam dan minta masa untuk dengar mereka cakap.cnth”kejayaan manusia dalam agama pakcik,sejauh mana kita taat perintah Allah dan ikut cara nabi maka sejauh itulah kejayaan kita akan capai di dunia dan akhirat”…adakah perkataan mereka kluarkan ini bohong???

Ajak ke masjid dengar bayan tentang kebesaran Allah,ajak kluar 3 hari bagaimana blaja islah diri bukan islah org lain,duduk ta’lim dengar hadis2 nabi untuk tambah keghairahan beramal,buat halkah tajwid,fikir harian,…etc…adakah semua benda ini salah???

Sekiranya cara ini salah tunjukkan jalan yang betul yang mendapat nusrah Allah…
Sekiranya usaha ini bukan usaha yang haq mustahil Allah akan beri pertolongan…

Bermula di India sebuah negara yang biasa,bukan negara yang maju,negara biasa.Klu pikir guna akal kita mustahil lah benda yang bermula di India puluhan tahun yang lalu akan maju…media massa pun tak secanggih mana,di tambah rakyatnya yang miskin.sangat mustahil…

Tapi kekuasaan Allah tiada yang mustahil,permulaan dengan maulana ilyas dia telah bangun mengajak manusia”aye musalmano musalmanbano” dan akhirnya usaha ini telah tersebar dengan meluasnya diseluruh dunia.di negara2 eropah hatta di Israel pun ada usaha ini…

Berapa juta manusia yang telah datang kepada Allah kerana usaha ini(termasuk diri ini)…

Kerana usaha ini kita tahu masalah umat yang berlaku di pelusuk dunia.Bukan masalah perang tetapi ada di antara saudara kita yang tidak tahu mengucap kalimah syahadat walaupun mengaku dirinya islam…yang kita tahu melalui media massa hanya masalah luaran tetapi masalah sebenar umat kita tak tahu…

5 comments:

rith89 said...

napa ko geng??inda abis2 kena attack ka??hahahah

PIANED said...

mana da.....hnya terpikir2 jak.....bnyak yang lari dari usaha...

rith89 said...

apa2pn,ijtima dunia kat kl buln july nnt..ko dtgka???ulama seluruh dunia datang...
sasaran yg datang seramai 120 000 org..
sri petaling xdpt tampung jemaah...
ada org syor nak buat kat area d antara sepang n klia..sebuah tanah yg berukuran 200hektar..wallahualam..
eldest suruh kita hebahkan...
nnt ijtima tongi bulan january eldest nk tny karkuzari karkun malaysia apa yg tlh dilakukan ke arah ijtima july nnt..
syura malaysia kata,dorang target sekurang2nya setengah daripada penduduk malaysia yg muslim dah taw tentang ijtima b4 ijtima tongi nnt..
tingkatkn usaha sahabatku...
kerja lagi dan lagi...
takaza semakin tinggi...
keluar 4bulan cepat2...
sebelum ianya semakin sukar..(peringatan buat diriku)

PIANED said...

Amin....insyaAllah....azam!!!

Anonymous said...

Jt persis mcm direct selling yang ketuk pintu rumah ke rumah utk promosi produknya agar dibeli dan dlm masa sama ajak jadi ahli@join MLM.

samakan...tekniknya.