Thursday, November 5, 2009

SUATU KETIKA


Ini adalah coretan-coretan saya sewaktu berada di bangku sekolah lagi...
Sekarang pun kat sekolah lagi sebab Universiti saya menggunakan nama sekolah sebagai ganti fakulti...hehe...
saya masukkan kedalam blog supaya ia tidak rosak...insyaALLAH...siapa nak baca, bacalah ya...
ini tulisan masa budak-budak sekolah lagi...hehe....masa form 5 kalau saya tak silap


kerana kurang jelas saya taip balik kat dalam blog ne supaya saya boleh kenang zaman silam...hehehe


Insan

seseorang dilahirkan ke dunia
membawa warna putih ke alam yang penuh dengan ujian
tangis dan tawa, sedih dan gembira, susah dan senang, sempit dan lapang

permainan dunia

warna yang putih dicorak menjadi warna yang penuh cahaya ataupun warna yang

penuh kegelapan
perjalanan yang penuh dengan liku-liku yang mencabar
hanya keimanan yang teguh kepada yang SATU menjadi ukuran
menghiasi jalan ke alam abadi
menunggu kematian datang menyepi

Aku

kepadaNYA ku pasrah
terhadap ketentuanNYA yang begitu mencabar keimananku
ku melalui detik-detik ujian itu dengan sabar
kadang-kadang ujian itu menggugat peganganku terhadapNYA
apabila ujian itu berada pada tahap yang sukar
ku kembali mendekatinya
bukan kerana cintaku kepadanya tetapi kerana cintaNYA kepadaku
jika DIA tidak mencintaiku maka apakah harus ku lakukan?
kerana DIA yang esa ku berserah kepadanya

Cinta

satu cinta yang amat luarbiasa
apabila cinta ini berputik segala halangan menjadi dorongan
kerana cinta ini luarbiasa tidak dapat diperolehi dengan sekejap
cinta ini perlukan pengorbanan, tanpa pengorbanan matilah ia
barangsiapa mendapat cinta ini pasti tidak berasa susah, jiwa tenang

dirahmati ALLAH
cinta ini kepada yang SATU, mengikuti perintah meninggalkan larangan bukti

cinta ini berputik
Menggadai nyawa untukNYA menjadi harapan setiap insan yang mempunyainya






2 comments:

umu6point said...

hmm...kelihatn contengn2 d ats kertas tu begitu jelek..hehee
yg mana, jika ia terjatuh di ats lantai, nescaya x kn d kutip org pn..

x sgka ye...rupa2nya d ats sehelai kertas yg x d pandng org itu tercatat rse cinta sang dai'e terhadp perkara2 yg d cintainye..huhuu..

asy_syakirin said...

muda2 lagi fikiran dah matang...alhamdulillah...teruskan perjuangan...salam mujahadah