Tuesday, September 27, 2011

Permulaannya Kitab Ingat Maut





Sebenarnya ceritanya bermula dengan buku ini, "Ingat Maut" oleh Syeikhul Hadits Mazahirul Ulum sharanpur, Hadrat Raisil Muhadditsin Maulana Zakariyya Al Khandahlawi, setelah membacanya aku pun meminjamkan buku tersebut kepada seorang sahabatku, selepas beliau membacanya. pada satu ketika sedang khuruj cuti baru2 ini, beliau telah berdoa untuk sentiasa mengingati mati dan sentiasa bersyukur kepada Allah dan telah diaamiinkan oleh seorang ustaz, maka pada malam tersebut beliau telah mengalami satu keadaan yang sangat menyakitkan, dan apabila diceritakan kepada ustaz tahulah dia bahawa perkara yang sedang dihadapinya itu adalah sakaratul maut, beliau mengatakan seperti telah keluar dari badannya dan dimasukkan kembali,(seram aku dengar ceritanya)...

dan pada pagi tersebut dia telah mengalami strok yang sangat teruk, sebenarnya kawan saya ini tidak pernah mempunyai sakit sebelum ini dan tiba2 diserang oleh penyakit strok yang teruk sehingga badannya tidak dapat bergerak, tetapi apabila dihantarkan ke hospital, sebelum sempat doktor berbuat apa2, sahabat saya sudah pulih seperti sedia kala sehingga doktor pun tak tahu apa yang berlaku sebenarnya (doktor makhluk..hehe)...

bersambung.....


ceritanya panjang lagi tapi saya belum habis dengar laporannya...jadilah cerita yang mempunyai part2...hahahaha.................

No comments: